NIEUWSBERICHT - BLOG

‘Wat Olgreen onderscheidt is de menselijke aanpak en dat wat we zeggen ook waarmaken.’

22 februari 2018

In gesprek met Raymond, Business Development Manager bij Olgreen

Hoe ben je bij Olgreen terechtgekomen?
Ik ben van origine een techneut en al 27 jaar werkzaam binnen de IT, maar naast de technische aspecten van het vak vind ik de menselijke factor heel belangrijk. Ik vind het leuk om mensen te verbinden. Ik heb heel veel technische rollen gehad, daardoor heb ik veel gezien en mogen doen. Vanaf mainframes en de eerste Microsoft en Novell Servers tot aan de outsourcing van IT-diensten en ontwikkeling naar de cloud. Dit in de rollen van o.a. teamlead, engineer, (senior) consultant en Solution architect.

Op een gegeven moment was ik toe aan iets nieuws, want ik wilde anders met mijn technische kennis omgaan. Bij Olgreen kwam dat wat ik wilde allemaal samen en dit was voor mij een unieke kans.

Mijn rol als Business Development Manager is heel divers, want naast dat ik verantwoordelijk ben voor de ontwikkeling van Olgreen zelf ben ik ook werkzaam op het gebied van fieldmanagement, opleidingen, sales en recruitment. Ik kan door die verschillende rollen echt een bijdrage leveren aan de groei en ontwikkeling van Olgreen, waarbij mijn technische kennis nog steeds van pas komt. Ik doe dat uiteraard niet in m’n eentje. Ik werk samen met een fantastisch team met hele leuke mensen die stuk voor stuk een specialist zijn op hun eigen vakgebied. Een genot om mee samen te werken, iedere dag weer.

Welke waardevolle diensten biedt Olgreen aan haar klanten/opdrachtgevers?
Dat zijn onze IT-professionals, onze medewerkers zijn het stralende middelpunt van de organisatie. Systeembeheer is op dit moment onze core business. Echter kunnen onze medewerkers meer dan dat en die potentie willen we meer gaan benutten door bijvoorbeeld gerichte opleidingen, zoals op het gebied van cloud computing en security. Die verschuiving in de IT-wereld wordt steeds meer zichtbaar.

Wat maakt jouw dagelijkse werkzaamheden leuk?
Het sociale aspect en de diversiteit, want ik heb niet één aandachtsgebied maar meerdere. Dat maakt het voor mij leuk! Het bijzondere aan die diversiteit is dat in al die aandachtsgebieden mijn technische achtergrond ook van pas komt.

Welke branches kunnen gebruikmaken van de diensten van Olgreen?
Alle branches kunnen gebruikmaken van de diensten van Olgreen. We hebben klanten door het hele land, wij werken niet branche specifiek. Het werk wat onze professionals doen, kunnen ze overal doen!

Waarom zou een organisatie voor Olgreen kiezen?
Omdat we open en transparant zijn. We leveren goede mensen, bij ons staat het menselijke centraal. Een Olgreener is geen nummer, maar echt onderdeel van en ons meest waardevolle bezit.

Wat Olgreen onderscheidt is de menselijke aanpak en dat wat we zeggen ook waarmaken. Wij horen vaak van onze klanten en medewerkers dat ze graag met of voor Olgreen werken. We zijn gewoon goed in wat we doen en what you see is what you get.

Hoe overtreft Olgreen de verwachtingen van haar opdrachtgevers?
Waarmaken waar je voor staat. Professionals van Olgreen luisteren naast hun taken naar wat er gebeurt om hun heen in de organisatie. Als ze veranderingen signaleren, dan spelen ze daarop in. Naast wat ze moeten doen, denken ze proactief mee en dat creëert voor een klant meerwaarde.

Onze professionals zien kansen en wij stimuleren die proactieve houding, dat stukje consultancy dat ze meebrengen uit zichzelf. IT’ers presteren het best als je ze de vrijheid geeft! Zo stimuleer je ze om niet alleen binnen kaders te denken, maar ook het grotere geheel te zien en daarop in te springen. Die kwaliteiten zien we heel graag bij onze medewerkers.

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied voor 2018? En in de verdere toekomst?
Ik denk dat het belangrijk is dat organisaties meebewegen met de veranderingen. Ook voor Olgreen op IT-gebied, om onze kansen te blijven benutten. Stilstand is achteruitgang. Nu zitten we in de fase dat heel veel bedrijven echt wat met de cloud gaan doen en wij bewegen met die ontwikkeling mee.

En dan heb ik het nog niets eens over alle andere veranderingen op IT-gebied die ons te wachten staan of al in gang gezet zijn, zoals artificial intelligence, internet of things, augmented reality etc.

Ik verwacht de komende tien jaar steeds meer de verschuiving te zien naar cloud, op kortere termijn voornamelijk hybrid cloud.

Veel bedrijven hebben te maken met oude applicaties, oude software die je niet altijd één, twee, drie in de cloud kunt zetten. Dus oude zaken moeten ook in leven worden gehouden en moet je blijven beheren. Het compleet verwijderen van die oudere applicaties/software gaat nog wel even duren, dus totdat bedrijven er 100% klaar voor zijn zullen we vooral hybride vormen van werken in de cloud zien.

Ben je benieuwd geworden naar de diensten van Olgreen? Klik hier door naar onze pagina voor bedrijven.

 Bericht delen op